Антибрибери Полици

Ажурирано 12. новембра 2020

Супериор Ессек Инц. залаже се за поступање по највишим етичким и правним стандардима и поштивање свих закона, правила и прописа који важе за наше пословање. Ова обавеза се односи на Супериор Ессек Инц. и њене подружнице и повезане компаније широм света („Компанија“).

Ова Политика против подмићивања описује етичке стандарде Компаније који забрањују примање мита и даје смернице за поштовање важећих закона о подмићивању, укључујући, али не ограничавајући се на амерички Закон о корупцији у иностранству и Закон о подмићивању УК из 2010. године.

И.  Преглед закона и политике предузећа

 а. Преглед закона

Сједињене Државе и друге земље у којима послујемо имају законе који забрањују нуђење, обећавање, давање, овлашћење или тражење или примање мита. Ови закони дефинишу подмићивање као плаћање, директно или индиректно, „ствари која вреди“ са намером да се непримерено утиче на примаоца или да се стекне или задржи пословна или конкурентска предност. Ствар која вреди је широко дефинисана и укључује новац, као и све оно што би прималац сматрао пожељним, укључујући (али не ограничавајући се на) поклон картице и друге новчане еквиваленте, поклоне, путовања, гостопримство, смештај, добротворне и политичке донације, пословне могућности , и праксе за чланове породице. Не постоји изузетак у минималном износу за примање мита. 

Предузеће такође подлеже законима у Сједињеним Државама и другим земљама који изричито забрањују примање мита било ком владином званичнику, посебно када је намена плаћања да утиче на званични акт, одлуку о победи или задржавању посла или прибављању било које друге пословне предности. „Владини службеници“ укључују службенике или запосленике било које владе или било ког одељења, агенције или њеног инструмента, било ког државног предузећа било где у свету и било које јавне међународне организације (као што су Уједињене нације или Светска банка), као и политичке странке и изабрани или именовани представници, и свако ко делује у име било чега од претходно наведеног. Израз укључује запосленике нижег ранга или запосленике у ентитетима под државном контролом. Израз „владин службеник“ такође укључује званичнике политичких партија или кандидате за политичке функције. Ваша је одговорност да схватите да ли је неко са ким имате посла владин службеник.

б. Политика против подмићивања

Компанија забрањује било којем службенику, запосленом или представнику да директно, индиректно или индиректно нуди, обећава, одобрава или даје мито - без обзира на то да ли укључује употребу средстава компаније или личних или независних средстава у вези са пословањем компаније. Сваки захтев за примањем мита биће одбијен. Коначно, ниједан службеник, директор или запослени у Компанији неће тражити, прихватити или прихватити било које мито.

Кршење ове политике може резултирати дисциплинским мерама, укључујући престанак радног односа, као и кривичне и грађанске казне према важећем закону.

ц. Владини званичници

Сједињене Државе и друге земље у којима послујемо имају законе који изричито забрањују примање мита владиним званичницима. Запамтите да владини службеници могу да укључују чак и ниже рангиране запослене у владама или државним предузећима, као и званичнике политичких партија и кандидате. Ваша је одговорност да схватите да ли је неко са ким имате посла владин службеник.

Следе примери плаћања која никада не би требало вршити владиним службеницима:

  • Плаћање за непрописно избегавање или смањење новчане казне или пореза
  • Плаћање за непрописно добијање лиценце, дозволе или било које друге повољне регулаторне или судске пресуде
  • Исплата владином инспектору за игнорисање било каквог кршења здравствених и сигурносних прописа
  • Исплата која утиче на доделу владиног уговора
  • Исплата за добијање поверљивих информација о пословним приликама или о активностима конкурената
  • Уплата за непрописно стицање права на отварање или затварање објекта

Компанија забрањује олакшавање плаћања, која су обично мала, незванична плаћања владином званичнику како би се осигурало или убрзало правилно извршавање рутинских, недискреционих дужности или радњи државног службеника. Међутим, могу бити ситуације у којима се плаћање иначе забрањено овом Политиком може извршити као одговор на непосредну опасност по физичко здравље или сигурност особе. Ако сматрате да је потребно извршити такву уплату, морате добити претходно писмено одобрење од главног финансијског директора компаније и правног одељења, осим ако то околности не омогућавају. Ако ситуација не дозвољава време за претходно писмено одобрење, плаћање се мора што пре пријавити главном финансијском директору компаније и правном одељењу.

Компанија је усвојила политике и процедуре одобравања и извештавања које се примењују на поклоне, путовања и забаву за државне службенике, а који могу бити дозвољени према важећем закону. Према овим политикама и процедурама, морају се унапред добити посебна одобрења у вези са било којим поклоном, путовањем или забавом државних службеника. Детаљан сажетак одобрења и поступака извештавања можете добити у правном одељењу.

Као опште правило, приликом утврђивања прикладности било ког поклона или забаве страних државних службеника, имајте на уму следеће:

  • Поклони и забава за стране владине званичнике морају бити разумни, уобичајени и укусни у датим околностима. 
  • Морају се пружати у доброј вери и у легитимне пословне сврхе, а не смеју бити мотивисани жељом да се непримерено утиче на страног званичника или било каквим очекивањем реципроцитета. 
  • Поклони готовине или њихових еквивалената (попут поклон картица) државним службеницима никада нису дозвољени, без обзира на локалне обичаје.
  • Поклони и забава за чланове породице страног званичника никада нису дозвољени.


Ако имате било каквих питања о томе да ли су дозвољени трошкови поклона, путовања или забаве за стране владине званичнике, обратите се правном одељењу. Имајте на уму да сви трошкови плаћања поклона и забаве владиним службеницима морају претходно добити одобрење правног одељења или шефа ваше пословне јединице и бити правилно евидентирани у књигама и евиденцијама Компаније. О њима се такође морају извештавати квартално главном финансијском директору компаније и корпоративном контролору.


д. Остали пословни односи

Често је обичај и у најбољем је интересу компаније да размењује разумне поклоне, оброке и забаву са купцима, добављачима и добављачима или да учествује у програмима и догађајима који могу да укључују оброке, путовања или забаву. У неким међународним пословним трансакцијама може бити уобичајено и законито да пословни лидери у земљи домаћину пружају поклоне, а враћање поклона може бити увреда даваоцу. Међутим, неприкладни поклони, путовања и забава, чак и међу приватним забавама, могу бити забрањени према важећем закону.

Поклони, оброци и забава за купце, добављаче и добављаче који нису владини службеници дозвољени су према овој политици, све док су разумни, пропорционални и уобичајени у датим околностима и размењују се у доброј намери, без очекивања реципроцитета, у вези са легитимном пословном сврхом и заснован на преовлађујућим локалним обичајима, и у складу са важећим законом.

Следеће смернице су осмишљене да вам помогну да избегнете неправилну или илегалну размену поклона, путовања и забаве међу приватним забавама:

  • Сваки поклон мотивисан жељом да утиче на вас да се понашате на одређени начин у вези са пословањем Супериор Ессек-а мито је и никада га не треба прихватити, без обзира на вредност. Слично томе, никада не смете понудити, обећати, одобрити или извршити, директно или индиректно, уплату или поклон за добијање, задржавање или директно пословање.
  • Готовина, готовински еквиваленти или залихе никада не смеју бити прихваћени или поклоњени. 
  • Користите здрав разум узимајући у обзир вредност или учесталост било којих поклона. Будите пажљиви према правилима купаца и добављача о примању поклона и забави.
  • Уобичајена пословна забава попут ручка, вечере, позоришта, спортског догађаја и слично прикладна је ако је разумне природе, предвиђена је у сврху одржавања пословних расправа или неговања бољих пословних односа и потребна су одобрења пословне јединице или одељења, и у складу је са политикама накнаде компаније за путовања и забаву. Међутим, није прикладно прихватити понуду или дати понуду купцу, добављачу или другој спољној страни за плаћање хотелских или путних трошкова за забаву, личну употребу или спонзорисане догађаје. 
  • Плаћање путних трошкова искључиво у пословне сврхе може бити прихватљиво, али само ако га одобри шеф ваше пословне јединице или корпоративне функције.

Ако имате било какве недоумице у вези са вредношћу или учесталошћу било ког поклона од невладиног званичника или неком од њих, требало би да га вратите одједном или да разговарате са својим менаџером да ли га Компанија може користити, допринети у добротворне сврхе или дистрибуирати или подељена у оквиру Компаније. Требали бисте обавестити свог менаџера када имате било какво питање о томе да ли би поклон могао да се доживљава као сукоб интереса, чак и ако не верујете да другачије крши наше смернице. 

е. Добротворни прилози

Будући да добротворни прилози могу изазвати забринутост у одређеним околностима, све добротворне прилоге организацијама изван Сједињених Држава мора претходно одобрити шеф ваше пословне јединице, а у супротном морају бити у складу са политикама и процедурама одобравања и извештавања компаније.

ф. Политички доприноси

Будући да политички доприноси могу изазвати забринутост у одређеним околностима, правни одјел мора унапријед одобрити све политичке доприносе и морају у супротном бити у складу са политикама и процедурама одобрења и извјештавања компаније.

ИИ. Посредници компаније

Посвећеност Компаније етици и забрани мита односи се на треће стране које делују у име Компаније, као што су продајни агенти, дистрибутери, консултанти и други уговарачи. Не можете користити друге да индиректно ураде нешто што вам није дозвољено директно према овој политици. Под одређеним околностима, Компанија и њен запослени могу се суочити са одговорношћу заснованом на непрописном понашању посредника ако учествујемо или одобравамо некоректно понашање посредника или ако знамо да велика вероватноћа да поступци посредника у име Компаније могу кршити законе о подмићивању . Компанија стога мора предузети кораке како би осигурала да само квалификовани и поверљиви посредници буду ангажовани да раде у наше име.

А. Захтеви за скрининг за плаћања треће стране

Да би се избегли потенцијални проблеми, важно је да запослени пажљиво прегледају и прикупе информације у вези са агентима за продају и дистрибуцију, консултантима и другим добављачима пре него што започну било какво пословање с њима. Запослени би требало да се придржавају смерница компаније за прикупљање информација о потенцијалним агентима продаје, дистрибутерима и консултантима пре него што ступе у уговорни однос са њима. Ове смернице могу укључивати прикупљање информација у вези са стварним власништвом посредника, утврђивање да ли постоје било какве личне или професионалне везе са владом или владиним званичником, верификовање информација и добијање референци, давање њима копије ове Политике и Супериор Ессек Инц. Кодекс понашања добављача и осигуравање да писани споразуми са њима садрже одредбе о поштовању мита. Све рачуне које посредују посредници треба пажљиво прегледати због знакова упозорења пре плаћања.

б. Индикатори црвене заставе

Компанија је развила профил високог ризика како би утврдила потенцијалне проблеме са посредницима. Постоје одређене „црвене заставе“ које указују на то да би трансакцију или однос требало проучити: 

  • Посредник има породичне или пословне везе са државним званичником
  • Посредник инсистира на неоткривању њиховог односа са Компанијом
  • Посредника препоручује владин службеник
  • Веза укључује прекомерне провизије у поређењу са стопом одласка
  • Необични обрасци плаћања или финансијски аранжмани
  • Посредник тражи исплату у трећим земљама или на необичан или запетљан начин
  • Прекомерно фактурисање или недокументирани трошкови
  • Захтеви за више новца у последњем тренутку
  • Исплата се врши у земљи са широко распрострањеном историјом корупције или склоном подмићивању
  • Посредник захтева да се чекови изврше на „доносиоца“ или „готовину“ или захтева да се плаћање изврши у готовини или неком другом анонимном облику
  • Посредник даје необичне захтеве, попут захтева за враћањем датума или променом рачуна
  • Чини се да у послу посредника недостаје довољно особља за обављање понуђених услуга
  • Посредник има лошу репутацију у пословној заједници
  • Посредник се опире потврђивању усаглашености са важећим законима о подмићивању.
  • Подноси се захтев за добротворни прилог тамо где постоји потенцијална веза са владиним званичником

Запослени који су укључени у међународне трансакције требали би знати елементе профила високог ризика и користити их за помоћ у идентификовању проблема против подмићивања. Када се подигну индикатори „Црвена застава“, дужни сте да истражите све сумњиве околности и обавестите правно одељење за даља упутства о томе како даље. 

ц. Одобрење уговора

Преглед и одобравање уговора са дистрибутерима, агентима за продају и другим посредницима морају бити у складу са Политиком ревизије уговора компаније.

За више информација

Ако имате питање у вези са овом Политиком, њеном применом у одређеној ситуацији или ако сматрате да је дошло до потенцијалног кршења Политике, обратите се генералном саветнику на усаглашеност@спск.цом или +1 (770) 657-6485. Можете и да користите анонимни систем пријаве компаније да бисте анонимно покренули било који проблем или проблем. Сваки запослени који зна или сумња да је ова смерница можда прекршена има обавезу да се изјасни и пријави забринутост што је пре могуће. Требали бисте се осећати угодно док разговарате и пријављујете оправдане проблеме без страха од одмазде. Запослени који у доброј намери пријаве сумњу на кршење закона или смерница, који учествују у истрази у вези са потенцијалним прекршајима или који одбију да крше ове смернице, неће сносити штетне последице због тога.

Klikni na platformu na kojoj želiš da podeliš ovu stranicu. Hvala na deljenju stranice!